Ekonomi

GTB Akademi İşletmelere E-Ticaret Eğitimi Verdi

Gaziantep Ticaret Borsası (GTB) Akademi tarafından, iş alanlarına uygun e-ticaret modeli oluşturmak isteyen işletmelere yönelik ‘E-Ticaret Eğitimi’ düzenlendi. Prof. Dr. Hanifi Murat Keyifli tarafından verilen eğitimde katılımcılara, Türkiye’de ve dünyada e-ticareti etkileyen faktörler ve küresel ekonomik eğilimler hakkında bilgi verildi.

GTB üyesi işletmelerin sektörel alanda ihtiyaç duyduğu eğitim faaliyetlerini yürüten ve bu konuda destekleyici çalışmalar yürüten GTB Akademi, eğitim serisine ‘E-Ticaret’ ile devam etti. GTB üyesi işletme temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen eğitim programında, Gaziantep Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden Prof. Dr. Hanifi Murat Keyifli, katılımcılara klasik ticaret ile e-ticaret arasındaki farkları anlatarak, e-ticaret müşteri türleri, ödeme yöntemleri, iş yönetimi süreci ve e-ticaret operasyonlarında lojistik ve nakliye konuları hakkında bilgiler verdi.

Prof., e-ticareti diğer ticaret yollarından ayıran temel özelliğin, tarafların fiziksel olarak bir araya gelmeden internet üzerinden ürün veya hizmet satması veya satın alması olduğunu kaydetti. Hanifi Murat Memnun konuşmasında, son yıllarda dijitalleşme konusunda atılan hızlı adımların, e-ticareti dünya ekonomilerinin itici gücü haline getirdiğini belirtti.

E-ticaret müşteri türleri

Eğitimde Prof. Dr., e-ticaret müşteri tipleri hakkında açıklamalarda bulundu. Dr. Keyifli, müşteri tiplerinin 5 farklı gruptan oluştuğunu söyledi: Sörfçüler, Araştırmacılar, Odaklanmış Müşteriler, İndirim Odaklı ve Dürtüsel Müşteriler. Prof. Dr., e-ticaret ürün ve tedarik yönetimi süreçleri hakkında bilgiler aktardı. Dr. Keyifli, “Ürün yönetimi, bir serinin işlerinin tasarlanması, planlanması, geliştirilmesi, test edilmesi ve üretime alınması süreçlerinin yanı sıra, ürün portföyünde yer alan her işin karlılık ve verimlilik açısından incelenmesi ve hangi işlerin yapılması gerektiğini içerir. tutulması veya kaldırılması. Tedarik yönetimi süreci genellikle şunları içerir: “Üç tekniğe dayalı olarak yapılır. Bunları klasik ürün tedarik yöntemi, XML ile ürün tedarik formülü ve Dropshipping ile ürün tedarik yöntemi olarak adlandırabiliriz” dedi.

Lojistik ve taşımacılık

Prof., ayrıca e-ticaret operasyonlarında lojistik ve taşımacılık konularına, e-ticaret lojistiği ile geleneksel lojistik arasındaki farklara da değindi. Dr. Mutlu, “Tüketicilerin online perakende talebi ve hızlı teslimata yönelik artan ihtiyaçları, küresel e-ticaret lojistik pazarının 2020 yılında yüzde 27,3 büyümesine neden oldu. Küresel e-ticaret lojistik pazarı, 2020’de yıllık bileşik yüzde 8,6 büyüyecek. 2020-2025.” “Büyümesi bekleniyor. E-ticaret lojistiğinin klasik lojistikten bazı farklılıkları var. Online alışveriş, klasik perakende ticaretten farklı olarak sadece son müşteriye teslimat sürecini değil, malların müşteri tarafından iade edilmesi süreçlerini de içeriyor, “dedi.

Prof. Dr. Joyful, konuşmasının son bölümünde yapay zeka teknolojisinin e-ticarete etkilerini değerlendirdi ve katılımcıların sorularını yanıtladı. – GAZİANTEP

mendereshaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbulescort.io
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
bratca.com istanbul escort ajansı
istanbul eskort